Forespørgsler og redegørelser

> Forespørgsler(0)
> Redegørelser(0)
> Forespørgsler og redegørelser(0)

Transportudvalget

Nr. Titel Spørger Minister
Spørgsmål 20
19-12-2024
Spm. om, at Færdselsstyrelsen allerede har sendt bekendtgørelse om godskørsel og bekendtgørelse om buskørsel i høring d. 6. december 2024, når Folketinget endnu ikke har færdigbehandlet og taget stilling til lovforslaget

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 19
19-12-2024
Spm. om, hvilke tilpasninger i lovforslaget ministeriet har foretaget på baggrund af Rigspolitiets bemærkninger

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 18
19-12-2024
Spm., om ministeren vil gøre Rigspolitiet til fast høringspart på relevante lovforslag på transportministerens område

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 17
19-12-2024
Spm., om der siden det seneste folketingsvalg under transportministerens ressort har været behandlet lovforslag, hvortil Rigspolitiet har afgivet bemærkninger, som ikke er blevet oversendt til udvalget

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 16
19-12-2024
Spm., om der foreligger andre interne bemærkninger og/eller henvendelser, der forholder sig kritisk til L 107, og som ikke er oversendt til Folketinget

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 15
19-12-2024
Spm. om at tage branchens anbefalinger til sig for at undgå utilsigtede konsekvenser af lovforslaget såsom skævvridning af konkurrence, dårligere arbejdsforhold og ringere trafiksikkerhed

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Mai Mercado Transportministeriet
Spørgsmål 14
19-12-2024
Spm. om at dele lovforslaget, så den del, der vedrører forenkling af definitionen af erhvervsmæssig buskørsel, forankres i et særskilt lovforslag

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Mai Mercado Transportministeriet
Spørgsmål 13
18-12-2024
Spm. om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet den 18/12-24 om politiets advarsler i forbindelse med lovforslag L 107

Svar:
Svar på TRU L 107 spm. 13.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 12
13-12-2024
Spm. om at oversende Rigspolitiets høringssvar med advarsler mod lovforslaget til Folketingets orientering

Svar:
Svar på TRU L107 spm. 12.pdf
Kopi af svar fra JM med Rigspolitiets bemærkninger til forslag til lov om ændring af lov om buskør.pdf
Kenneth Fredslund Petersen Transportministeriet
Spørgsmål 11
12-12-2024
Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag om at fastholde den gældende lovs definition af erhvervsmæssig buskørsel, hvor blot et af de tre kriterier udløser krav om erhvervstilladelse

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Kenneth Fredslund Petersen Transportministeriet
Spørgsmål 11
04-11-2024
Spm. om en uddybning af, hvor hyppigt safetyafgiften bliver evalueret

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 11.pdf
Kenneth Fredslund Petersen Transportministeriet
Spørgsmål 10
03-12-2024
Spm. om at sikre, at virksomheder og organisationer, der antager, at de fremover kan operere uden tilladelse, undgår at blive pålagt store bøder, fordi de burde have haft tilladelse

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 10
04-11-2024
Spm. om en garanti for, at safetyafgiften nedsættes tidligere, såfremt antallet af passagerer fortsætter med at stige

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 10.pdf
Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf
Kenneth Fredslund Petersen Transportministeriet
Spørgsmål 9
03-12-2024
Spm. om at fremlægge en detaljeret konsekvensanalyse af forslaget, herunder økonomiske, sociale og miljømæssige aspekter, før Folketinget træffer en beslutning

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 9
25-10-2024
Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed der stilles krav om inden udgangen af 2026 at gennemføre en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi i relation til safetyafgiftsordningen

Svar:
Svar på TRU L9 spørgsmål 9.pdf
Bilag til svar på TRU L9 spm. 9 - Ændringsforslag til L9 (Midtvejsevaluering af safetyafgiftsordning).pdf
Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf
Kenneth Fredslund Petersen Transportministeriet
Spørgsmål 8
03-12-2024
Spm. om at sikre, at transport uden for det regulerede marked bliver korrekt beskattet, og at der er tilstrækkelig kontrol med disse aktiviteter

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 8
23-10-2024
Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvor privatfly med under 10 sæder også omfattes af safetyafgiftsordningen

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 8.pdf
Jette Gottlieb Transportministeriet
Spørgsmål 7
03-12-2024
Spm. om at forhindre social dumping i busbranchen som følge af liberaliseringen og sikre fair konkurrencevilkår for de professionelle vognmænd

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 7
23-10-2024
Spm. om, hvorfor ordningen kun gælder passagerfly med over ti sæder

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 7.pdf
Jette Gottlieb Transportministeriet
Spørgsmål 6
03-12-2024
Spm. om at håndtere Rigspolitiets kritik af lovforslaget

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 6
11-10-2024
Spm., om safetyafgiftsordningen sikrer en retfærdig omkostningsfordeling, når passagerselskabernes bidrag krydssubsidierer kontrol- og tilsynsomkostninger for sektorer, der ikke er direkte gebyrbelagte

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 6.pdf
Mai Mercado Transportministeriet
Spørgsmål 5
03-12-2024
Spm. om, hvordan ministeren kan forsvare, at et forslag, der kan ramme landdistrikterne særlig hårdt, fremmes uden en grundig konsekvensanalyse

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 5
11-10-2024
Spm. om branchens egne bekymringer for konsekvenserne af endnu en afgift, der skaber udfordrende konkurrencevilkår

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 5.pdf
Mai Mercado Transportministeriet
Spørgsmål 4
03-12-2024
Spm. om, hvordan ministeren forholder sig til, at hele branchen har udtrykt massiv modstand mod forslaget

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 4
11-10-2024
Spm., om tidspunktet for stigningen i safetyafgiften er hensigtsmæssigt

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 4.pdf
Mai Mercado Transportministeriet
Spørgsmål 3
03-12-2024
Spm. om, hvorfor regeringen ikke blot udvider den eksisterende undtagelse for plejehjem i busloven, hvis målet er at give plejehjem bedre muligheder for at transportere pårørende sammen med beboerne

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 3
11-10-2024
Spm., om en safetyafgift, der løbende fluktuerer og derved skaber usikre rammevilkår, er hensigtsmæssig for en konkurrenceudsat branche

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 3.pdf
Mai Mercado Transportministeriet
Spørgsmål 2
03-12-2024
Spm. om at sikre, at ændringen af buslovens definition af erhvervsmæssig buskørsel ikke fører til lukning af lokale busselskaber og tab af arbejdspladser, især i landdistrikterne

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 2
10-10-2024
Spm. om bistand til et ændringsforslag om en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi og det fastsatte niveau for safetyafgiften, så det sikres, at afgiften sænkes, når balancen i styrelsens økonomi er genoprettet

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 2.pdf
Kenneth Fredslund Petersen Transportministeriet
Spørgsmål 1
27-11-2024
Spm. om kommentar til henvendelse af 26/11-24 fra Dansk PersonTransport, 3F Transport, DI Transport og Dansk Erhverv Transport vedr. definitionen af erhvervsmæssig buskørsel

Spørgsmål:
Udvalgsspørgsmål.pdf
Ikke fundet Transportministeriet
Spørgsmål 1
10-10-2024
Spm. om Trafikstyrelsens egne initiativer for at nedbringe udgifter i perioden, hvor underskuddet i safetyafgiftsordningen er blevet oparbejdet

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 1.pdf
Nick Zimmermann Transportministeriet
Spørgsmål 1
04-10-2024
Spm. om kommentar til henvendelse af 3/10-24 fra Michael Andersen

Svar:
Svar på TRU L 10 spm. 1.pdf
Ikke fundet Transportministeriet